worldCALIPH

A servant of Allah who just want to share something value together...

BUKU BARU YANG SANGAT BAGUS! - Indahnya Hidup Bersyariat

Assalamualaikum...
Saya hendak berkongsi dengan sahabat semua dengan sebuah buku yang saya baharu beli. Pada saya paling kurang setiap keluarga perlu memiliki buku ini sebagai rujukan. Ianya meliputi Fardhu Ain yang mana setiap individu wajib untuk tahu dan amalkannya. Mengenai Fardhu Kifayah juga dimuatkan dalam buku ini. Buku terbitan Telaga Biru Sdn Bhd ini ditulis oleh Dato' Ismail Kamus & Mohd. Azrul Azlen Ab. Hamid. Harga, RM55.00 (Semenanjung Malaysia) RM57.00 (Sabah & Sarawak)
Di kedai buku MPH ada...

Isi buku INDAHNYA HIDUP BERSYARIAT ini merupakan panduan untuk diri sendiri (fardhu ain), seisi keluarga, masyarakat dan umat sejagat (fardhu kifayah). Ia merangkumi syariat ketika kelahiran, fardhu ain kanak-kanak, penekanan pendidikan remaja, hukum-hakam muamalat (jual beli), munakahat (nikah kahwin dan rumah tangga) serta amalan zikir, doa dan adab. Semua ilmu bersumberkan al-Quran dan hadis sahih.

Teknik penyampaian buku ini ringkas dan tepat dalam bentuk carta, jadual dan rajah. Semua doa, bacaan dan zikir boleh dibaca dan dihafal dengan mudah. Langkah amalan disampaikan mengikut turutan step-by-step . Media fotografi warna penuh digunakan untuk menunjukkan perkara yang realistik.

Pendek kata buku ini menerangkan dari kita lahir sampailah meninggal dunia.
Silalah cari ok!

0 comments:

SEARCH ILMIAH HERE

Assalamualaikum..


Salam Ta'arruf


Name: MOHD YUNUS ABD MALIK
Home : BAGAN DATOH, PERAK
Education : BDIM(Hons.) USIM & DIP.EDU,IPG IPOH
Email : my191_am@yahoo.com

-Terdapat diantara artikel-artikel yg sy postkan didalam blog ini sy perolehi dari web/blog yg sy ziarah dan juga dari sumber-sumber yg lain. Semoga apa yg sy ingin kongsikan disini dpt memberi manfaat kpd kita semua. InsyaAllah.-





LETS JOIN ME

UKHWAH CHAT

ISLAMIC CALENDAR

FOR THE TIME BEING

SOLAH 1ST

DAILY DU'A

Himpunan Doa Harian

1 DAY 1 KALIMAH

NasyidFM

Nasyeed@worldCALIPH

LINK

iluvislam

Subscribe Now: worldCALIPH